سایه بان برقی

سایه بان برقی، به سایبان متحرک گفته می شود که با کمک موتوری که دارد، باز و بسته می شود و یا حتی، شیب آن ها قابل تغییر است. سایه بان ها انواع گوناگونی دارند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا برای لذت بردن از هوا در یک روز آفتابی، یا برای این که پارکینگی برای خودرو مورد نظر در حیاط خانه تان بسازید تا نور آفتاب، باعث رنگ پریدگی روکش های آن نشود می توان از سایه بان برقی استفاده کرد. استفاده از سایبان برقی مزیت های بسیاری نسبت به سایبان های ثابت دارد.

سایبان برقی

چرا از سایه بان برقی استفاده کنیم؟

استفاده از سایه بان ها، از دیرباز رایج بوده است. درگذشته های دور هم، مردمی که در طی سفر بودند و می خواستند استراحت کنند، از سایه های درختان استفاده می کردند تا هوای گرم را، با کمک سایه ایجاد شده، تحمل کنند. در دنیای امروزه، سایه بان ها کاربردهای گسترده تری پیدا کرده است. این سایه بان ها که در انواع ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می گیرند، تنها برای جلوگیری از نور آفتاب کارایی ندارند بلکه در برخی موارد، کاربردی زینتی دارند و یا در بارش باران، از خیس شدن برخی مکان ها، پیشگیری می کنند.

سایه بان های برقی نیز، علاوه بر ایجاد سایه، گرمای شدیدی که به واسطه نور خورشید ایجاد شده است را تا حد زیادی کاهش می دهند. از آن جایی که سایه بان های برقی قابلیت باز و بسته شدن را تنها با یک دکمه از ریموت دارند، می توانند در ساعاتی که مورد نیاز است، استفاده شوند. به طور کلی استفاده از سایه بان، کمک می کند تا از هوای آزاد در کنار باران شدید و آفتاب شدید، لذت ببرید.

از سایه بان برقی در کجاها استفاده می شود؟

سایه بان برقی برای محوطه باز مغازه ها

بسیاری از مغازه ها به ویژه مغازه های اغذیه فروشی، نیاز به محیطی دارند تا مشتری بتواند بیرون از مغازه، در شرایطی ایده آل، بایستد. یا ویترین آن ها را بازدید کند و یا منتظر آماده شدن سفارش غذای خود باشد. اگر آفتاب شدید یا بارش باران، مانع ایستادن مشتری شود، این فروشگاه بخش زیادی از مشتریان خود را از دست خواهد داد. در صورتی که با کمک سایه بان برقی می تواند، محیط مناسبی برای این افراد فراهم کند. از مزایای دیگری که مغازه داران در استفاده از سایه بان برقی می توانند به دست آورند، تبلیغ برند و نام فروشگاه است. اگر روی سایه بان برقی خود، نام برندتان را حک کرده باشید، زمانی که سایه بان باز می شود، با شیب ملایمی که دارد، تبلیغات دیداری مناسبی برای شما ایجاد خواهد کرد.

سایه بان برقی در استخرهای روباز

از سایه بان برقی می توان در استخرهای رو باز نیز استفاده کرد تا افرادی که قصد استراحت دارند اما نمی خواهند حمام آفتاب بگیرند، از آن استفاده کنند. این نوع سایبان ها در ویلاهای شخصی که استخر خانگی دارند، بسیار کاربردی هستند.

سایبان برقی استخر

سایه بان برقی برای پارکینگ

اگر پارکینگ مناسبی ندارید اما محیطی در حیاط خانه دارید که می توانید خودروی خود را آن جا پارک کنید، بهترین گزینه برای شما، استفاده از سایه بان برقی است. سایه بان برقی کمک می کند تا نور آفتاب به خودرو نتابد و در روزهای گرم تابستانی، دمای خودرو تا حد ممکن، بالا نرود. از طرفی رنگ روکش ماشین دچار تغییرات ناشی از نور آفتاب نمی شود. مورد بعدی، تمیز ماندن ماشین است. ماشین در محیطی محافظت شده از خرابکاری پرنده ها و باران های اسیدی قرار می گیرد و نیاز به شستشو و کارواش، تا حد ممکن با کمک سایه بان برقی، کم می شود.

سایه بان برقی برای حیاط

چه حیاط ویلایی خانه و چه حیاط رستوران ها و باغ ها را می توان با سایه بان برقی، زیباتر و ایده آل تر کرد. علاوه بر زیباسازی فضا، محیطی دلنشین برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی به وجود می آید. خوردن شام، در هوای مطبوع و آزاد، بی شک، دلچسب تر است.

سایه بان بالکن

اگر بالکن بزرگی دارید که در آن، گلدان های زیبایی گذاشته اید و دلتان می خواهد این فضا، در برخی از روزها، از گزند آفتاب شدید و باران محفوظ بماند، می توانید از سایه بان بالکن استفاده کنید. این سایه بان، نه تنها باعث آرامش شما می شود بلکه از کثیف شدن بالکن نیز جلوگیری می کند.

سایه بان برقی از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

یک سایه بان برقی از چادر سایبان، موتور برقی و بازویی تشکیل می شود. چادر سایبان برقی، در انواع برزنتی، فلکسی و ترانزیتی تهیه می شود. موتور برقی نیز، بخش مهمی از اجزای سایه بان برقی است چرا که با کمک این موتور، باز و بسته شدن سایه بان، اتفاق می افتد. موتور برقی سایه بان را معمولا از چین وارد می کنند. بازویی نیز، انواع مختلفی دارد که به راحت باز و بسته شدن سایبان کمک می کند. بازویی برخلاف موتور سایه بان، در ایران تولید می شود و قیمت به صرفه تری دارد.

تنوع سایه بان های برقی باعث شده تا در دکوراسیون فضای آزاد، این نوع سایه بان ها، نقش مهمی داشته باشند. در بسیاری از خانه هال لاکچری و ویلاهای مدرن، وجود سایبان برقی، امری بدیهی است. با استفاده از سایبان برقی نه تنها، محیطی زیبا و دلنشین را طراحی می کنید، بلکه از هوای مطبوع و فضای آزاد محیط، بیشترین استفاده را خواهید کرد. بسیاری از سایه بان های برقی، سنسور تشخیص وزش باد را دارند. در صورتی که وزش باد شدید باشد، به طور خودکار بسته می شوند تا بدنه آن ها آسیبی نبیند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا
×

سلام!

جهت پشتیبانی و هرگونه پرسش، می توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان بام تک در ارتباط باشید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟