آشنایی با انواع سایبان ها

اگر می خواهید که سایبانی را خریداری کنید اما در انتخاب خود سردرگم شده اید، در این بخش با انواع سایبان ها آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. سایبان ها از متریال های مختلفی ساخته می شوند و هر کدام، ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. به طور کلی سایبان ها به دو دسته سایبان ثابت و سایبان برقی یا سایبان متحرک تقسیم می شوند. تفاوت این سایبان ها تنها در وجود موتور الکتریکی و بازویی است که باز و بسته شدن سایبان را با کنترل از راه دور، ممکن می کند اما پارچه و سازه های آن ها یکی است.

آشنایی با انواع سایبان ها

با انواع سایبان ها آشنا شوید

  • سایبان پارکینگ
  • سایبان فنری
  • سایبان استخر
  • سایبان آفتابگیر
  • سایبان چتری
  • سایبان دو طرفه
  • سایبان کالسکه ای
  • سایبان تاشو
  • سایبان آکاردئونی

سایبان پارکینگ

یکی از پر طرفدارترین سایبان های موجود در بازار، سایبان پارکینگ خودرو است. این سایبان ها در اندازه های مختلف، به صورت ثابت و متحرک به فروش می رسد. برای پارکینگ های عمومی نیز، می توان از سایبان برقی در متراژ بالای 20 متر استفاده کرد. در این صورت، در ابتدا سازه سایبان احداث می شود و سپس، با پارچه ای که انعکاس مناسبی از نور و حرارت دارد، روی سازه پوشیده می شود. از سایبان پارکینگ می توانید برای ورودی منازل مسکونی در محوطه حیاط استفاده کنید. همچنین استفاده از این سایبان ها در مراکز اداری، تجاری و مجتمع های گردشگری که دارای پارکینگ های روباز هستند مناسب است. در این صورت، دیگر نگران گرم شدن ماشین یا کثیف شدن آن در روزهای بارانی و برفی نباشید.

سایبان فنری

سایبان فنری با عنوان سایبان بازویی هم شناخته می شود. از آن جایی که بازوهای مستحکمی برای باز و بسته شدن سایبان فنری وجود دارد، به این سایبان ها، سایبان بازویی می گویند. سایبان فنری از جمله سایبان های مدرن با طراحی ویژه برای استفاده در مکان های عمومی است. در این سایبان ها امکان نصب موتور توبلار وجود دارد که می توان آن را به سایبان برقی تبدیل کرد. از مزایای خرید سایبان فنری، قیمت مناسب، نصب آسان و کاربری بالای آن است. روکش ضد آب سایبان فنری باعث شده تا این سایبان بالای درب ورودی مغازه ها و ویترین ها، نصب شود. همچنین سایه ای که ایجاد می کند، باعث بهتر دیده شدن ویترین مغازه ها می شود.

سایبان دو طرفه

سایبان دو طرفه به سایبانی می گویند که بخش جمع شونده و سازه اصلی در وسط سایبان قرار گرفته باشد. این سایبان برای تمام فضاهای باز قابل استفاده است. طراحی سایبان های دو طرفه به گونه ای است که استفاده از آن ها را برای رستوران های فضای باز هم ممکن کرده است. پوشش این سایبان ها معمولا پارچه های با کیفیت کره ای است که مقاومت بالایی دارد و در برابر شرایط هوایی متفاوت، قابل استفاده است.

سایبان کالسکه ای

بی تردید نصب سایبان کالسکه ای در ورودی مغازه ها و پنجره ها، یک عنصر دکوراتیو بسیار زیبا است که تنوع رنگ بالایی هم دارد. علاوه بر ایجاد سایه، تبلیغات خود را می توانید بر روی این سایبان ها درج کنید و از این فرصت برای تبلیغ کاری خود استفاده کنید. سایبان های کالسکه ای فضایی کلاسیک را ایجاد می کنند و در چشم مشتری، جلب توجه خاصی دارند.

سایبان تاشو

سایبان تاشو، از انواع سایبان های انعطاف پذیر هستند که در انواع ثابت و برقی، تولید می شوند. این سایبان ها را می توان به صورت پرتابل استفاده کرد. سایبان های تاشو مسافرتی، برای افرادی که علاقه زیادی به سفر دارند، مناسب است و قابلیت تا شدن و حمل در خودرو را دارند و فضای کمی می گیرند.

سایبان چتری

سایبان چتری

این سایبان از پر طرفدارترین سایبان های موجود در بازار است که با طراحی ساده ای که دارد، استفاده از آن ها را به ویژه در محیط های بازی همچون، حیاط، باغ، پارک و … ممکن کرده است. سایبان چتری بر روی یک پایه قرار می گیرد و همچون چتر، فضای معمولا کوچکی را پوشش می دهد. سایبان های چتری، در نوع ثابت و متحرک، تولید می شود. سایبان های چتری متحرک، قابلیت جابجایی با دست را دارند اما در نوع ثابت، پایه سایبان در زمین فرو می رود. جنس پارچه سایبان چتری، از برزنت، فلکسی و یا پارچه ترانزیتی است.

سایبان آفتابگیر

این سایبان سازه ای سبک از آلومینیوم، آهن و فولاد است و طراحی ساده ای دارند و معمولا به دور از پیچیدگی، در یک جهت، نصب می شود.

سایبان استخر

با این که سقف های متحرک در استخرها بیشتر طرفدار دارند اما استفاده از سایبان استخر در استخرهای روباز در مجموعه های ورزشی، همچنان به علت قیمت مناسبی که نسبت به سقف های متحرک دارند، محبوب است. سایبان استخر در انواع سایبان پاویلیون، سایبان بادبانی، سایبان پارکینگی، سایبان کشویی، سایبان چتری و سایبان گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

سایبان آکاردئونی

سازه این سایبان ها به گونه ای است که در زمان باز و بسته شدن، پارچه های سایبان شبیه به آکاردئون تا می شوند. از این سایبان ها می توان برای راه اندازی نمایشگاه های موقت، پارکینگ های عمومی در هتل ها و تالارها استفاده کرد. این سایبان ها به صورت دستی قابل جمع شدن هستند. سایبان آکاردئونی، معمولا در بخشی که روی زمین قرار گرفته است، دارای چرخ است که علاوه بر پرتابل شدن آن ها، باز و بسته شدن آن ها را تسریع می بخشد. در صورتی که موتور و بازویی روی سازه نصب شود، این سایبان به سایبان برقی تبدیل می شود که باز و بسته شدن آن، بسیار ساده تر خواهد بود.

 

3 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با انواع سایبان ها»

  1. سلام و صبح بخیر
    من بدنبال دو نوع سایبان هستم متحرک و تاشو برای ماشین. و برقی برای جلو ویلا
    با تشکر

    1. سلام، روز خوش
      شماره‌تون رو بذارید تا کارشناس‌های مجموعه باهاتون تماس بگیرن یا خودتون تماس بگیرید.
      ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا
×

سلام!

جهت پشتیبانی و هرگونه پرسش، می توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان بام تک در ارتباط باشید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟