سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر، به پوششی می گویند که جهت استفاده در استخرهای روباز مورد استفاده قرار می گیرد. به این نوع سقف ها، سقف استخر باغی نیز می گویند. صرف نظر از این که با کمک سقف متحرک می توان محیطی جداگانه برای شنای خانوادگی ایجاد کرد، می توان از استخر در برابر خطرات محیطی و آلودگی ها نیز محافظت کرد.

سقف استخر

آیا سقف متحرک استخر فقط برای خانه های شخصی مورد استفاده است؟

خیر. بسیاری از استخرهای عمومی نیز، از سقف متحرک استفاده می کنند. سقف متحرک استخر، امکان استفاده از این فضا را در 4 فصل سال می دهد. با این حال استفاده از سقف متحرک در ویلاهای شخصی نیز، کاربرد بسیاری دارد. علاوه بر این که محیط خانه به یک محیط شیک و لاکچری تبدیل می گردد، می توان در محیطی جداگانه، با هر نوع پوششی، در استخر شخصی خود، حضور داشت. استفاده از وسایلی در کنار استخر همچون، میز و صندلی و تخت نیز، با وجود سقف متحرک استخر، به ایجاد فضایی دلنشین و فوق العاده جذاب کمک می کند.

چرا برای استخر شخصی، از سقف متحرک استفاده کنیم؟

اولین و مهمترین دلیل استفاده از سقف متحرک در استخرهای شخصی، تمیز نگه داشتن آب استخر است. در محیط های باز، در فصلهای مختلف، آب استخر دچار آلودگی های محیطی قرار می گیرد. بارش باران، برف، و یا حتی ریزش برگ ها در فصل پاییز، موجب کثیف شدن آب استخر می شود. با وجود سقف متحرک استخر، نه تنها استخر از آلودگی محیطی حفظ می شود بلکه در مقابل سرمای شدید نیز، دچار ترک خوردگی نمی شود. دمای آب استخر نیز می تواند بر اساس نیاز شما، تغییر کند.

شنا در هوای بهاری و زمستانی با وجود سقف متحرک در استخر خانه های شخصی، چیز عجیبی نیست. برای لذت بردن از هوای بهاری، بهتر است سقف متحرک را جمع کنید و در فصل سرما نیز، سقف متحرک را ببندید. وجود سقف متحرک، شنا در هر چهار فصل را ممکن می کند.

سقف متحرک استخر، امکان شنای خانوادگی را فراهم می کند. با توجه به این که در کشورمان، نکات اسلامی رعایت می شود، امکان شنا کردن یک خانواده با یکدیگر، وجود ندارد. اما با کمک سقف متحرک استخر می توانید محیطی کاملا شخصی برای خود ایجاد کنید.

سقف متحرک استخر

انواع مدل های سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر، در انواع سقف تخت، سقف مانسارد، سقف هلالی و شیب دار ساخته می شود. در مکان هایی که بارش باران زیاد است بهتر است از سقف متحرک شیبدار استفاده شود. در استخرهایی که عرض زیادی دارند، از سقف متحرک شیب دار یا مانسارد استفاده می شود. سقف متحرک هلالی، برای استخرهای شخصی نیز مناسب است.

سقف متحرک استخر، دستی یا برقی است؟

سقف متحرک استخر در دو نوع دستی و برقی نصب می شود. در استخرهای عمومی، سقف متحرک حتما از نوع برقی و کنترل از راه دور است. تفاوت سقف متحرک دستی و برقی در وجود موتور الکتریکی است. در سقف متحرک دستی، با نیروی دست، سقف باز و بسته می شود اما در سقف متحرک برقی، کافی است از راه دور، با ریموت، موتور الکتریکی را کنترل کرد.

آب بندی سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر، باید به گونه ای آب بندی شود که هوای داخل، به بیرون و هوای بیرون به داخل وارد نشود. بدین منظور از لاستیک های EPDM استفاده می شود تا از نفوذ هوای سرد به داخل پیشگیری شود. از طرفی آب باران نیز، نباید به داخل نشت کند. برای این کار، نیاز است تا از انواع چسب های مخصوص سنگ و چسب های پودری و خمیری استفاده شود.

درب اسلایدی در استخرهای سقف دار

بیشتر استخرهایی که از سقف متحرک استفاده می کنند، اگر فضایشان به طور کامل از پوشش متحرک پوشیده شده باشند، بخشی به عنوان درب اتوماتیک دارند که به صورت اسلایدی، باز و بسته می شود.

مقاومت سازه سقف متحرک در برابر زنگ زدگی

سازه سقف متحرک استخر، یک سازه فولادی با روکشی از آلومینیوم و منیزیم است. سازه سقف متحرک باید در برابر رطوبت، بالاترین مقاومت را داشته باشد تا زمانی که محیط داخلی یا خارجی سازه، مرطوب شد، زنگ زدگی رخ ندهد. به همین دلیل از روکش آلومینیوم و منیزیم در سازه سقف متحرک استخر استفاده می شود تا با گالوانیزه شدن، مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی پیدا کند.

سقف اتوماتیک استخر

جنس پوشش سقف متحرک استخر

پوشش سقف متحرک در استخرها از دو نوع متریال است. سقف استخر پلی کربناتی و سقف استخر شیشه ای از محبوب ترین انواع سقف استخر است. طلق های پلی کربنات استخر، به دلیل این که محافظ UV دارند، برای محافظت از پوست هنگام شنا کردند مناسب تر از سقف های شیشه ای هستند. سقف پلی کربنات استخر، مقاومت بسیار بالایی در برابر برف و باد و باران دارد. حدودا 300 برابر شیشه پوشش های پلی کربنات، مقاوم تر هستند. سقف های پلی کربنات در نوع مات باعث کاهش دید ساختمان های اطراف به داخل می شوند. از طرفی سبک هستند و از نظر اقتصادی، نسبت به شیشه، به صرفه تراند. روشنایی استخر در طول روز نیز، بسیار زیاد است تا جایی که نیازی به روشن کردن لامپ های اضافه نیست.

از مزیت دیگر سقف استخر پلی کربنات، افزایش دمای آب استخر با کمک صفحات خورشیدی است که کمک می کند در طول شب هم، دمای آب متعادل باشد.

سقف متحرک استخر در نوع شیشه ای، به دلیل زیبایی ظاهری که ایجاد می کند، محبوب است. اما هزینه های احداث آن به دلیل سنگینی و ظرافتی که دارد، بیشتر است. برای سقف متحرک شیشه ای، نیاز به سازه های فولادی سنگین و اتصالات خاص داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا
×

سلام!

جهت پشتیبانی و هرگونه پرسش، می توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان بام تک در ارتباط باشید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟